Відтворення лінійної, колірної, повітряної перспективи в ескізній композиції за уявою «Дерево серед степу»
Сьогодні перед нами поставлено декілька завдань, які потрібно розібрати та виконати:
- як формат аркуша паперу може змінити перспективний вид предметів на малюнку;
- виконати малюнок за уявою « Дерево в степу »;
- використати техніки акварелі ( по – сухому, по - вологому).
Зараз ми з вами переглянемо декілька фото та живописних пейзажів.
Перед вами ставиться завдання:
- визначити як змінюється колір;
- як виглядає предмет на передньому плані;
- як виглядає предмет на задньому плані;
- на якому плані зображення більш чітке та детальне;
![]() | ![]() |
| Київ. Печерська Лавра | Парк «Олександрія». Колонада «Луна» |
![]() | ![]() |
| Версаль. Храм любові | Алеї Версаля |

Жан – Батіст Каміль Коро. «Місто Авре, будинки Кабасюд»

Едуард Мане «На пляжі»

Альфред Сіслей «Канал Луен»
Ми з’ясували, що:
- на фото та картинах виконується правило повітряної та лінійної перспективи;
- чим ближче предмет, тим він здається яскравішим за кольором;
- предмет на передньому плані стає більшим, чітким, деталізованим, об’ємним;
- предмет на задньому плані стає більш тьмяним, невиразним, узагальненим;
- колір предметів світлішає, коли вони наближуються до лінії горизонту.
Продовжимо!
Давайте спробуємо змінити своє ставлення до аркуша паперу, як до площини. Уяви його « вікном у простір», або рамкою фотооб’єктива, де потрібно побудувати, або відтворити об’ємну форму предмету.
Така рамка допоможе побачити перспективний вид предметів, точно встановити лінію горизонту( рівень зору) , свідомо обрати обмеженний простір.

Практична робота
Послідовність виконання:
1. Виконай загальне креслення композиції:проведи лінію горизонту, побудуй окремі елементи згідно законів перспективи, визнач загальні контури обрію, дерева, стежини і дальнього плану.

2. Закінчи малюнок олівцем, промалюй дерево детально.

3. У кольорі роботу починай від світлого до темного кольору. Почни роботу аквареллю «по вологому» з розробленням дальніх планів.

4. Детально промалюй перший план. Його краще виконувати в техніці «по сухому».

5. Одночасно здійснюй роботу з усіма частинами композиції. На першому плані предмети малюй чіткішими й контрастнішими (тіні – темніші, освітлені частини – яскравіші); на дальніх планах різниця між світлом і тінню зменшується, при цьому основні кольори тьмяніють і набувають синюватого відтінку.
Роботу завершено.
Тепер можна помилуватися на свій власний малюнок.





Немає коментарів:
Дописати коментар