Мета:
навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю композиторів, художників, скульпторів; музичними творами, художніми творами;
розвиваюча: розвивати музичні здібності - метро-ритмічного, звуковисотного, ладового відчуття, вокально-хорових і творчих навичок, навичок образного, осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості - національної гордості й патріотичних почуттів, любові до рідного краю, до природи; любові до народних пісень, до народних традицій, до живопису.
Хід
уроку
- Пригадайте, що вам відомо
про лицарство.
4.Розкриття теми уроку.
Важка безмовність — так лаконічно схарактеризував скульптор Огюст Роденроманський стиль, що панував у середньовічній Європі. І не дивно, адже цей стиль набув поширення саме в архітектурі (його назва підкреслює зв’язок зодчества із давньоримськими традиціями).
Для початку романської доби характерне бурхливе будівництво. Провідними типами споруд стають собори, монастирі й замки, які створювали для потреб церкви та лицарства. І релігійні, і світські споруди нагадували неприступні фортеці. Оборонні й монастирські комплекси захищали зубчасті мури з високими вежами (головну називали донжон). Романська архітектура вирізнялася монументальністю, простотою і суворістю геометричних форм (паралелепіпед, циліндр, конус, піраміда), лаконічністю зовнішнього декору. Фасад споруди та її портал (вхід) прикрашали рельєфами. Вузькі вікна-бійниці на масивних стінах обрамляли арками. У церковному будівництві панували базиліки, що зводили за зразком римських світських споруд. (продовження с.47)
З ІСТОРІЇ ШЕДЕВРА (с.48-49)
5.
Творча робота.
Варіант 1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий пащр ножиці, клей).
Варіант 2. Зобрази середньовічний замок-фортецю в романському стилі (графітні, кольорові олівці, вугіль, сангіна; тонований папір). с.54
6.
Підсумки уроку, оцінювання .
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Яка романська архітектурна споруда вас найбільше вразила. Чому? !
- Назвіть ознаки романського стилю в базиліках.
- Схарактеризуйте особливості середньовічних романських замків.
- Чи сподобався вам урок? Чим саме?
- Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

Немає коментарів:
Дописати коментар