Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.
Завдання: Створення імітації мозаїчного панно.
Мета: розширити знання про види живопису; навчити розрізняти види монументального живопису, техніки виконання мозаїки; розвивати відчуття і власне бачення художнього твору, уміння створювати образи, з огляду на призначення і техніку виконання; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Обладнання: матеріали: фарби (гуаш,акварель) пензлі,альбом, зоровий ряд: монументальний живопис (фрески, вітражі, мозаїка), станковий і мініатюрний живопис; зразки робіт, які імітують техніку мозаїки.
Хід урок
Вітаю, сьогодні детальніше про живопис.
Монументальний живопис зустрічається всюди: на стінах будинків, станціяхметрополітену, в інтер'єрах громадських споруд, театральних фойє,спортивних комплексах. Над створеннямцих шедеврів працюють художники-монументалісти.
Вправа « Крісло автора»
А уявіть, що ви — художники-монументалісти.
- Які будинки ви хотіли б прикрасити?
На сьогоднішньому уроці ми створимо імітацію
мозаїки.
Живопис поділяють на кілька видів, (схема «Види живопису»)
Станковий живопис — найпоширеніший вид живопису. Він виконується на
верстаті-мольберті, як основу використовують дерево, картон, папір, але найчастіше полотно. Станкова картина є самостійним твором. Завдяки багатству кольору вона багатогранно й тонко передає красу навколишнього світу.
Мініатюрний живопис — це твір невеликого розміру, який вирізняється
особливо тонкою технікою
виконання. Цей вид живопису зазнав розквіту в середні століття, до появи
книгодрукування. Рукописні книги прикрашалися найтоншими заставками,
кінцівками, детально пророблялися ілюстрації. У зразках індійськоїмініатюри,
які прикрашають и1089 сторінки рукописних мемуарів султана «Бабур-каме», бачимо
барвистий колорит, густий непрозорий шар фарб, ювелірно-тонкий малюнок.
Мініатюра була розрахована на розгляд зблизька, тому велике значення мали
дрібні деталі. Неповторні й гідні захоплення роботи лакової мініатюри Палеха.
Образам властиві народність і романтична піднесеність, мініатюрапронизана патріотичною темою.
Театрально-декораційний живопис (декорації, костюми, грим, бутафорія,
виконані за
ескізами художників) допомагає глибше розкрити зміст вистави. Художники
враховують віддаленість від глядача, освітленість. Декорація дає уявлення про місце і час дії, ескізи
костюмів і гриму виражають індивідуальний характер персонажів, їхній соціальний стан, стиль епохи і багато чого іншого.
Найдавнішим видом живопису вважають монументальний живопис. Це особливий вид живописних творів великого розміру, які прикрашають стіни та стеліархітектурних споруджень. Він прославляє та увічнює, розкриває зміст великих соціальних явищ, які зробили позитивний вплив на розвиток суспільства.
Монументальний живопис може виконуватися у різних техніках. Найчастіше це фреска, вітраж, мозаїка.
Фреска. У перекладі з італійської це слово означає «свіжий», «сирий», тому що зображення наноситься на сиру штукатурку стіни, коли розчин ще не затвердів і добре усмоктує фарбу. Розпис, який виконується на стіні,, називається панно, на стелі — плафон.
Вітраж ми сприймаємо як картину з кольорових скелець або іншого матеріалу, що пропускає світло.
Мозаїка ж робиться зі шматочків
кольорового каменю або особливого непрозорого скла —смальти. Давні
римляни виконували в цій техніці скриньки,
стільниці. У середні віки основне призначення таких мозаїк зводилося до
прикрашання храмів. Мозаїку складають зі шматків мармуру, з майоліки (шматки
кераміки, один бік якої вкритий кольоровою глазур'ю). Такі мозаїки прикрашають
архітектурні пам'ятники у містах Середньої Азії: Бухарі, Самарканді, Ташкенті
та ін.
V. Практична робота.
Роботи будуть прийматись на наступному тижні,оскільки, я на курсах..
Величність змісту монументального живопису, значні розміри його
творів, зв'язок з архітектурою потребує великих колірних плям, строгої
простоти, ясності контурів і узагальненості пластичної форми. Усе
ценеобхідновраховувати у підготовчомумалюнку для виконанняімітаціїмозаїки.
2. Сьогоднівипрацюватимеме у незвичайнійтехніцістворюватимеме
імітаціюмозаїчногопанно.
Варіант
№ 1.
Працюватимемо у техніцівідбитка. Для
цьогонеобхіднозробити штамп (кількаштампіврізногорозміру та форми) з
розрізаноїкартоплини. Пам'ятайте про
технікубезпекипід час роботи з ножем! На
альбомномуаркушіолівцемнамітьтезображеннямайбутньоїроботи. Умочуючиштампи у
розведенуфарбу, створітьвласне панно на аркушіпаперу.
Варіант
№ 2.
Працюватимемо у техніціпуантилізму.
Отже, сьогодні ми створюватимемо панно кольоровими
точками.
4.
Створенняімітаціїмозаїки.
Виконайтеімітаціюмозаїки.
Спробуйтевиконатимозаїку
так, щобможнабуло легко визначити, для якогопризначення вона створена.
Етапивиконанняроботи
(технологічнакартка)
1)
Розгляньтепідготовчий шаблон
2)
Визначтеколірну гаму
3)
Підберіть розмір штампу відповідно до колірного рішення усієї композиції
4) Умочуючиштампи в
розведенуфарбу, створіть панно відповідно до малюнка, залишаючиміжвідбиткаминевеликіпроміжки.
VI. Завершення уроку
1. Гра «Бліц—турнір»
Для того, щоб пригадати, що ми
знаємо про живопис ми проведемо опитування.
На
кожне запропоноване моє твердження ви повинні відповідати коротко«так», «ні».
• Живопис–це вид образотворчого мистецтва?
• Живописні твори виконаніі з пластиліну?
• Виражальним засобом живопису є колір?
• Мозаїка-це техніка монументального ж
Розписи на
вікнахназиваться мозаїка? Акварельніфарби є живописним матеріалом? Мозаїку виконують з солоноготіста?
2. Демонстрація роботи, визначення
«чистоти»виконання.
Оцінювання.
3. Визначення завдання для
підготовки до наступного уроку: роздивитись удома, якікольори переважають у ваших
домівках; запитати у рідних про їх кольорові вподобання.

Ссылка не работает, могу выслать скриншот..
ВідповістиВидалитиКуда слать работы?
ВідповістиВидалитиСогласен. У меня тоже ссылка не работает
ВідповістиВидалити